Wednesday, June 20, 2012

LEVREKLİ KURUTULMUȘ DOMATES DOLMASI

LEVREKLİ KURUTULMUȘ DOMATES DOLMASI
Bu lezzete sadece harika deyip geçmek ayıp olur; gerçekten muh-te-şem ötesi!

Daha önce de bahsettiğim gibi, Cibalikapı Balıısı’na bayılıyoruz; orada yediğimiz herşey lezzet olarak dört dörtlüktü. Levrekli kurutulmuş domates dolmasını da orada yedik ve bayıldığımız mezelerin başında geldi.  

Doğum günümde gelen Cibalikapı Balıkçısı’ndan isimli kitapta bu bayıldığım mezenin tarifini görünce gerçekten çok sevinmiştim. Tarifi uyguladım ve sanırım rakı – balık gecesinin en sükseli mezesi de levrekli kurutulmuş domates dolması oldu. 

Yapımı da gerçekten inanılmaz kolay olan bu lezzet bombası gösterişli mezeyi kesinlikle herkese tavsiye ederim!

Malzemeler
200 - 250 gr levrek fileto, kuşbaşı doğranmış

levrek filetoyu kusbasi dogradim












15 – 20 adet kurutulmuş domates (irilerinden seçmek işinizi kolaylaştıracaktır)

kurutulmus domates











2 – 3 adet taze soğan, ince kıyılmış
Bir avuç maydanoz, ince kıyılmış
Bir avuç dereotu, ince kıyılmış

ince kiyilmis yesillik












1 tatlı kaşığı nar ekşisi
1 tatlı kaşığı tereyağı
1 tatlı kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığının ucuyla toz köri
1 çay kaşığının ucuyla pul biber
Tuz
Kürdan (domates sayısı kadar)

Yapılışı
  1. Kuru domatesleri 10 dakika sıcak suda bekletip yumuşattım. Sudan çıkartıp süzdürüp kuruladım.
  2. Levrekli iç malzemesi için bir tavada zeytinyağı ve tereyağını ısıttım. Balık etini ekleyip bir iki kere karıştırdım.
  3. Yeşillikleri ekleyip bir iki kere daha çevirdim.
  4. Nar ekşisini, köri tozunu, pul biberini ve tuzunu ekleyip balık pişene dek karıştırmaya devam ettim.
  5. Balık eti pişince ocağın altını kapatıp soğumaya bıraktım.  
  6. İç malzemesi soğuyunca kuru domateslerin içine doldurdum ve domateslere kürdan batırarak sabitledim (bkz. Fotoğraf)

Levrekli iç






LEVREKLİ KURUTULMUȘ DOMATES DOLMASI

No comments: