Saturday, June 16, 2012

LEVREK MARİNE

LEVREK MARİNE
Balık restoranlarına gittiğimizde muhakkak ortaya bir tabak da levrek marine söyleriz. Bir çok yerde denediğimiz için herkesin aynı tarifi uygulamadığını ve dolayısıyla aynı lezzeti tutturamadığını çok iyi biliyoruz. 

Bu ailecek bayıldığımız levrek marine mezesini ilk denemem ve herkesin bayıldığını söyleyebilirim. Levrek marine ile ilgili öyle çok övgü aldım ki gerçekten çok mutlu oldum (ve tabii ki kaşık kaşık gittiğini görmek de ayrıca büyük zevkti)

Tarifi Cibalikapı Balıkçısından isimli yemek kitabını baz alarak uyguladım.

Levrek marineye bayılıyorum ama balık kullanmadan bir alternatifi olsa ne güzel olurdu diyorsanız burayı tıklayın.

Malzemeler (2 meze tabağı çıkıyor)
200 gr. Levrek fileto (derisi ve kıığı temizlenmiş levrek)
Küçük bir kuru soğanın yarısı, piyazlık doğranmış (beyaz soğanlardan kullandım çünkü acısı diğerlerine göre daha az oluyor)
1 tatlı kaşığı hardal (ben taneli hardal kullandım)
2 tatlı kaşığı sızma zeytinyağı
1 – 2 tatlı kaşığı elma sirkesi
2 tatlı kaşığı su
1 limonun suyu
Tuz 

Yapılışı
  1. Filetoyu ince ince şeritler halinde doğradım ve akşamdan bir kaba alıp limon suyuna yatırdım. Ertesi gün servis yapacağım zamandan iki saat öncesine kadar fileto şeritleri buzdolabında limon suyunda dinlenmiş oldu. Sabahleyin balığın renginin pişmiş gibi beyaza döndüğünü göreceksiniz (böylelikle de çig balik tadindan da eser kalmiyor).
  2. Sosunu sofraya koymadan iki saat önce hazırladım. Bunun için zeytinyağını, hardalı, elma sirkesini ve suyu çırptım.
  3. Piyazlık doğradığım kuru soğanı tuzla ovup daha sonra yıkadım. Elimle suyunu da sıktım.
  4. Limon suyunda dinlenmiş balığı bir süzgece alıp süzdürdüm (yıkamadan).
  5. Soğanı, balık filetolarını ve sosu harmanlayıp servis yapmadan bir - bir buçuk saat öncesine dek üzerini streçleyip dolapta beklettim. Servis vaktinden önce de buzdolabından çıkartıp oda sıcaklığına getirip servis yaptım.
levrek marine sosu (bkz. 2. adim)
5. adim - levrek sosta marine oluyor
LEVREK MARİNE

3 comments:

Anonymous said...

Levrek Marine

Anonymous said...

Elinize sağlık. Soğanları tuzla ovduktan sonra ne kadar beklemek gerekiyor?

Hér Kitchén said...

degerli yorumunuz icin tesekkurler. soganlari tuzla ovduktan sonra bekletmiyoruz. eger soganlarin ne kadar sure ovuldugunu soruyorsaniz; soganinizin cinsine gore olene dek diyebiliriz - biliyorsunuz kimisi daha cok aci cikabiliyor. umarim sorunuza cevap vermisimdir; selamlar