Friday, May 11, 2012

KUZU ETLİ ȘEVKETİBOSTAN

KUZU ETLİ ȘEVKETİBOSTAN
Bu ay şevketibostanı keşfettiğim ay oldu :) Daha önce de bahsettiğim gibi methini çok duyardım ama denemek ve tatmak ancak bu seneye denk geldi. 

Daha önce iki farklı tarif denemiştim şevketibostanla; birisi tavuklu şevketibostan tarifi diğeri de şevketibostanlı bulgur pilavı oldu (tavuklu tarifi yayinladim ama farkettim ki bulgurlu tarifi yayinlamamisim henüz). İkisi de gerçekten çok lezzetli ve başarılı tarifler. Üç tarif arasında en lezzetli olan; şevketibostana en çok hakkını veren ise kuzu etli olan bence. Elinizde az miktarda şevketibostan varsa bulgur pilavını tavsiye ederim ama etli yapmak istiyorsanız önceliği kuzu etli olanda olsun derim :)

Şevketibostan nasıl temizlenir?
Pazardan aldığım şevketibostanın tam olarak ayıklandığı söylenemezdi; o yüzden ben de evde biraz uğraşmak zorunda kaldım: dikensi bir bitki olduğu için eldivenleri elinize geçirip kenarındaki yeşil yapraklı yerlerı elinizle sıyırın. Kök kısımlarının çamurlu olduklarını göreceksiniz; bu kısımları ise bıçak yardımıyla kazıyın. Kökleri pişirmeden önce iki üç parçaya bölerseniz daha çabuk pişerler; ayrıca bu esnada aşırı sert olanları atabilirsiniz.

Malzemeler (4 – 5 kişilik)
1 kilo şevketibostan, ayıklanmış ve yıkanmış (ayıklanması ile ilgili olarak yukarıdaki yoruma göz atın); kabaca iki üç parçaya doğrayın

ȘEVKETİBOSTAN











1 adet soğan; piyazlık doğranmış

sogani piyazlik dogradim













300 gr. Kuşbaşı kuzu eti 

kusbasi kuzu eti











2 – 3 kaşık zeytinyağı
1.5 – 2 bardak sicak su
Tuz
Terbiyesi için
Bir yumurtanın sarısı
1 kaşık un
1 limonun suyu (ekşiyle aranızın nasıl olduğuna bağlı olarak miktarı azaltıp arttırabilirsiniz)

Yapılışı:
  1. Eti düdüklüye alıp harlı ateşte kavurmaya başlayın. Etlerin rengi dönüp de tencereye yapışmaya başladıklarında zeytinyağını ekleyin ve etler suyunu çekene dek kavurun.
  2. Soğanı ekleyip  renkleri şeffaflaşana dek kavurmaya devam edin.
  3. Doğranmış şevketibostanı ekleyip bir iki dakika çevirip sicak suyunu ekleyin. Düdüklüyü kapatıp 10 – 15 dakika pişirin.
  4. Bu arada terbiyesi için malzemeleri iyice çırpın.
  5. Şevketibostan pişince yemeğin suyundan bir kepçe alarak terbiyesi için hazırladığınız karışıma ekleyip hızlıca çırpın. Daha sonra bu karışımı düdüklüye ekleyip unun kokusu gidene dek iki üç dakika daha kaynatın. Tuzunu ekleyip karistirin.

2. adim
3. adim

KUZU ETLİ ȘEVKETİBOSTAN

KUZU ETLİ ȘEVKETİBOSTAN

No comments: