Monday, February 6, 2012

TABULE (ORTA DOGU KISIRI)

(Asagida Türkçe tarif. For the tabbouleh recipe please click here)

tabule (orta dogu kisiri)
Aslinda bizim kisir diye tükettigimiz yiyecek Orta Dogu’da da benzer sekillerde tüketiliyor (adina tabule diyorlar sanirim); bildigim kadariyla bizim gibi salça eklemek yerine bulguru haslayip domates, salatalik, sogan vemaydanoz dograyip yesil limon suyu ile karistirarak servis ediyorlar. Normalde kisiri Antep usulu yapiyorum (yani islemlerden birisi pisirme) ve hiç bir zaman bulguru haslayip içine yesilligini koyup sofraya koymadim; damak zevki sanirim. 

Asagidaki tarifi bulgur salatasi olarak ve tabuleden ilham alarak yaptim ancak ne tam tabule tarifi ne de kisir. Yine de inanilmaz lezzetli oldu! Normalde içine kus üzümü de ekleyecektim ama evde kalmadigini farkettim. Bir alternatif olarak kus üzümü de eklemeyi düsünebilirsiniz.

Malzemeler (2 – 3 kisilik)
2 çay bardagi (ya da 8 kasik) kisirlik bulgur
3 – 4 adet yesil sogan, incecik kiyilmis
Yarim demetten daha az maydanoz, incecik kiyilmis
3 - 4 yaprak kivircik; incecik kiyilmis
Bir ufak yesil biber, ince kiyilmis (isterseniz atlayabilirsiniz)
1 - 2 domates, robottan çekilmis
Bir avuç ceviz, ince kiyilmis
1 çay kasigi (ya da daha az, ancak hiç bir sekilde daha çok degil), sumak eksisi
3 – 4 kasik nar eksisi
Yarim limonun suyu
İsot biberi
Bulgurun üzerini örtecek kadar kaynar su
Damak zevkine göre zeytinyagi ve tuz

Yapilisi:
  1. Suyu kaynatip üzerini örtecek kadar bulgura su ekleyip bulgurun üzerini kapatin.
  2. Daha sonra tüm malzeleri ekleyip karistirin.

tabule (orta dogu kisiri)

No comments: